3.07.2010

TO (1986/2009)

Tytuł oryginału: It
Rok wydania oryginału: 1986
Rok wydania w Polsce: 2009
Wydawca polski: Albatros
Tłumaczenie: Robert Lipski
Ilustracja na okładce: Darek Kocurek
Numer wydania w Polsce: III
Liczba stron: 1104
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
ISBN: 978-83-7359-955-0
Cena: 45,00


Najnowsze wznowienie To od Albatrosa zawiera 1104 stronice grozy z poprawkami względem poprzednich wydań. Jest to trzecie wydanie tej obszernej powieści wydane w 2009 roku. Warto dodać, że pierwsze wydanie z 1993 roku zostało podzielone na dwa tomy. Do zalet tego wydania można zdecydowanie zaliczyć ilustrację na okładce autorstwa Darka Kocurka (ostatnia jak na razie jeśli chodzi o „Kingi” w Albatrosie). Zaletą dla mnie jest też dobra jakość papieru. Pojawiły się komentarze o rozmazywaniu się tuszu i zbytnim odbijaniu się światła od papieru ale ja osobiście nic takiego nie uświadczyłem. Tym bardziej, że czytałem tą powieść w ubiegłe lato i zdarzało mi się ją czytać na plaży w blasku prażącego słońca i nic mi po oczach „nie dawało”.
O wadach nie będę się rozpisywał gdyż nie widzę jako takich oprócz dosyć wielu literówek ale ogólnie nie miało to żadnego wpływy na lekturę.
Dedykacja: Dedykuję tę książkę moim dzieciom: Naomi Rachel, Josephowi Hillstromowi, Owenowi Philipowi. Moja matka i żona nauczyły mnie, jak być mężczyzna. Dzieci nauczyły mnie, jak być wolnym. Dzieci, fikcja to prawda ukryta w jądrze kłamstwa, a prawdę tę można wyrazić bardzo prosto: magia istnieje.